Jak jeździć ekonomicznie BMW na trasie?

jak_jezdzic_ekonomicznie_bmw

Ostatni poradnik dotyczył jazdy miejskiej. Opisaliśmy jak jeździć, by nie doprowadzać do nadmiernego zużycia paliwa, a jednocześnie szanować nasz silnik. Teraz zajmiemy się kwestią jazdy w trasie, ponieważ jest to druga strona medalu. Tutaj zasady są troszkę inne, pamiętać też należy, że spalanie może różnić się w zależności od konkretnego modelu BMW, jednak zasadniczo należy wykorzystywać te same rady, ewentualnie nieco dostosowując je do swojej sytuacji. No i pamiętajmy, że najważniejsze jest zawsze bezpieczeństwo i żywotność silnika, potem niskie zużycie paliwa.

Wybierając się w trasę przede wszystkim należy zatankować dobre paliwo. Spora część nowych aut ze stajni BMW wymaga jazdy na benzynie 98-oktanowej i pamiętajmy, by zawsze taką zalewać. Tankujmy na pewnych stacjach. Jeżeli kupimy paliwo na jakiejś nieznanej przydrożnej stacji, może się okazać, że jest ono bardzo słabej jakości. To z kolei spowoduje, że spalanie znacznie wzrośnie, ponieważ auto osłabnie, a my będziemy mocniej cisnęli na pedał gazu, by utrzymać podobne osiągi. Kolejna sprawa to przygotowanie auta pod względem technicznym. Wymieńmy filtr powietrza na nowy, jeżeli nie robiliśmy tego od dawna. Wymiana filtra paliwa również nie zaszkodzi. Jeżeli na desce świeci się nam jakaś kontrolka, rozwiążmy problem zawczasu. Obecność błędów w komputerze auta spowoduje, że nasze BMW będzie palić ogromne ilości paliwa, ponieważ silnik pracuje wtedy w trybie awaryjnym. Jeżeli sami nie potrafimy ogarnąć tych problemów, udajmy się do warsztatu.

Teraz przejdziemy do kwestii samego podróżowania po drogach krajowych, autostradach, ekspresówkach i tak dalej. Otóż najważniejsze jest jechanie ze stałą prędkością na najwyższym biegu. Nie znaczy to oczywiście, że powinniśmy łamać ograniczenia prędkości. Rozpędzamy nasze BMW do takiej szybkości jaka jest dozwolona na danej drodze i jedziemy na takim biegu, by obroty nie były niższe niż dwa tysiące na minutę. Tyczy się to oczywiście jazdy z niższymi prędkościami, bo przy ponad 80 km/h niemal zawsze będziemy wykorzystywać ostatni bieg (piąty lub szósty – zależnie od wersji auta i skrzyni). Pamiętajmy, by bez potrzeby nie hamować i nie przyspieszać. Gdy próbujemy wyprzedzić kogoś, nie jedźmy mu na samym zderzaku i nie trzymajmy cały czas auta na wysokich obrotach. Lepiej oddalmy się nieco, a dopiero później wykorzystajmy przyspieszenie naszego BMW. Pamiętajmy, by nigdy nie jeździć na tak zwanym luzie. Nie tylko nie zaoszczędzimy w ten sposób paliwa, ale jest to również niebezpieczne, bo nie mamy pełnej kontroli nad autem. Możemy też zagotować hamulce, zjeżdżając na luzie z góry. Zawsze jedziemy na biegu, komputer silnika wykryje tą sytuację i wyłączy wtryskiwacze, dzięki czemu spalanie spadnie do zera (zobaczmy to na wyświetlaczu przy obrotomierzu).

Czy samochody BMW mogą pochwalić się oszczędną jazdą w trasie? Z naszych testów wynika, że jak najbardziej tak. Nawet modele z mocnymi silnikami potrafiły zejść poniżej 7 litrów benzyny na 100 kilometrów, jeżeli tylko jechaliśmy spokojnie wykorzystując tempomat. Pamiętajmy, by przede wszystkim nie walczyć o oszczędności na siłę. Jeżeli silnik nie osiąga dwóch tysięcy obrotów i słychać, że się męczy, dajmy niższy bieg. Najważniejsze to jechać bezpiecznie i nie niszczyć jednostki napędowej.

Więcej metod oszczędnej jazdy BMW znajdziesz na:

https://warszawa.bmw-bawariamotors.pl/uslugi

http://gdansk.bawariamotors.pl/aktualnosci/nowe-bmw-serii-7-luksus-ktorym-pokierujesz

https://katowice.bmw-bawariamotors.pl/jazda-probna