Jak zdjęciem przyciągać klientów – o fotografii korporacyjnej.

fotografia_dla_korporacji

Nie ważne, czy jesteś początkującym przedsiębiorcą, czy szefem międzynarodowej korporacji. W obu przypadkach prawdziwym  jest fakt, że ludzie to wzrokowcy. Szczególnie w dobie internetu, smartfonów i wszędzie zasypujących nas obrazów. Z tego powodu bardzo ważnym jest, aby docierać do klientów także za pomocą obrazu. Niestety, często przedsiębiorcy biorą się za to w zły sposób. Nieodpowiednio wykonane portrety czy zdjęcia mogą tylko przestraszyć potencjalnych klientów.

Często popełniane błędy.

Zdjęcia portretowe przedsiębiorcy są często wykorzystywane na portalach społecznościowych, w CV, na stronach ze zleceniami itd. Dodawanie zdjęć jest bardzo ważne, ponieważ świadczy to o naszym profesjonalizmie oraz dzięki temu zostaniemy lepiej zapamiętani. Ponadto nasza oferta czy strona się wyróżni spośród wielu innych. Niestety przedsiębiorcy ciągle bardzo często dodają zdjęcia złej jakości, zrobione przez samego siebie (tzw. selfie) lub nieatrakcyjne zdjęcia dowodowe i paszportowe. Takie mogą tylko odstraszyć klientów.

A zatem co robić? Fotografie korporacyjne.

To, co przychodzi w twej sytuacji z pomocą są fotografie korporacyjne. Inaczej nazywamy je fotografiami biznesowymi. Wykonane profesjonalnie i według ściśle wyznaczonych zasad, sprawią, że zdjęcie dodane w internecie czy CV będzie najlepszą wizytówką przedsiębiorcy.

Fotografie korporacyjne to głównie portrety. Na portrecie nie musi znajdować się tylko jedna osoba. Może to być na przykład zespół pracowników lub sprzedawca z klientem. Fotografie te nie mają takiego wyrazu artystycznego, jak ogólnie zdefiniowane portrety. Mają jednak określone cechy, których trzeba przestrzegać, aby fotografia korporacyjna była prawidłowo wykonana. Przede wszystkim osoba na niej przedstawiona powinna  być ukazana w takiej pozie, aby wyrażała ona pewność siebie, charyzmę, przyjacielskość i profesjonalizm. Patrząc na fotografię korporacyjną, mamy wrażenie, że przedstawiona na niej osoba jest godna zaufania, uwielbia swoją pracę i odniosła wysoki sukces. Ważne, aby każdy element fotografii był szczegółowo dopasowany. Strój powinien idealnie pasować. Jest to zazwyczaj strój biurowy. Ponadto istotne jest także tło fotografii. Najczęściej jest ono neutralne (białe, szare, czarne itd.) lub ukazuje biuro, hale produkcyjną, zakład pracy, wnętrze sklepu itd. Fotografie korporacyjne powinny być jak najwyższej jakości zarówno pod względem technicznym jak i kompozycji.

Jak wykonać fotografię korporacyjną?

Wykonywaniem fotografii korporacyjnych zajmują się profesjonalne studia fotograficzne, fotografowie. Wykonanie zdjęcia są oczywiście płatne, jednak zważając na korzyści, które przynosi wizytowanie się prawidłowo wykonaną fotografią, jest to dobra inwestycja. Dzięki fotografii korporacyjnej zachęcisz klientów do skorzystania z oferty swojej firmy. Jest to też zaleta w oczach potencjalnych partnerów, którzy odbiorą twoją firmę jako bardziej profesjonalną. Niestety fotografia biznesowa jest ciągle często niedoceniana, choć przynosi tak wiele zalet.

Przeczytaj także ten artykuł:

http://www.impact-photo.pl/index.php?/info/fotografia-korporacyjna/